Ο Αριθμός μητρώου τουριστικών επιχειρήσεων (ΜΗ.Τ.Ε.) σε όλες τις διαφημίσεις

Εφαρμογή διατάξεων του ν. 4070/2012 (Φ.Ε.Κ. 82Ά)

Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 165 του ν.4070/2012, σε όλες τις διαφημιστικές καταχωρήσεις των τουριστικών επιχειρήσεων, όπως αυτές εννοούνται στο άρθρο 2 του ν. 2160/1993, οι οποίες προβάλλονται τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό σε ραδιοφωνικούς ή τηλεοπτικούς σταθμούς, τον ημερήσιο ή περιοδικό τύπο, ιστοσελίδες ή ιστολόγοι του διαδικτύου, θα πρέπει να αναγράφεται υποχρεωτικά ο αριθμός μητρώου της επιχείρησης (ΜΗ.Τ.Ε.) με τρόπο ώστε να καθίσταται αντιληπτός με σαφήνεια και ευκρίνεια από τους αποδέκτες του διαφημιστικού μηνύματος.

Στους παραβάτες της ανωτέρω διάταξης επιβάλλεται με απόφαση του Προϊσταμένου της οικείας Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) του Ε.Ο.Τ., πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ υπέρ του Ε.Ο.Τ.

Σκοπός της εν λόγω υποχρεωτικής αναγραφής είναι ο έλεγχος της διαφήμισης των παράνομων τουριστικών επιχειρήσεων.

Επισημαίνουμε πως η υποχρέωση ισχύει ήδη από 01/01/2013 για τα τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά διαφημιστικά μηνύματα, τις καταχωρήσεις στον ημερήσιο ή περιοδικό τύπο και στις ιστοσελίδες ή ιστολόγια του διαδικτύου, στα οποία διαφημίζονται οι τουριστικές επιχειρήσεις.

Εξαιρούνται για ένα χρόνο τα έντυπα διαφημιστικά φυλλάδια, επειδή κατά το χρόνο έναρξης εφαρμογής της υποχρέωσης αυτής οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις είχαν ήδη εκτυπώσει για το 2013 το έντυπο διαφημιστικό τους υλικό χωρίς την αναγραφή του ΜΗ.Τ.Ε..

Το Ξ.Ε.Ε. ζήτησε από τον Ε.Ο.Τ. ν’ ανασταλεί η εφαρμογή της υποχρέωσης αυτής για ένα χρόνο. Ο Γ.Γ. Ε.Ο.Τ. έκανε αποδεκτό το αίτημα και έτσι με την 515866/4-12-2012 απόφασή του καθόρισε ως ημερομηνία εφαρμογής της σχετικής διάταξης την 1/1/2014 αποκλειστικά και μόνο για τα έντυπα διαφημιστικά φυλλάδια και τους έντυπους καταλόγους των τουριστικών επιχειρήσεων.

Έτσι τα ήδη τυπωμένα διαφημιστικά σας έντυπα μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς πρόβλημα μέχρι 31/12/2013.

Παρακαλείστε για την πιστή εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης. Θα διενεργούνται δειγματοληπτικοί έλεγχοι από τις περιφερειακές υπηρεσίες τουρισμού σε όλο το φάσμα των διαφημιστικών ενεργειών των τουριστικών επιχειρήσεων.